Visual Portfolio, Posts & Image Gallery for WordPress

Bildtitel

11-20210916-awo08366

7-20210916-awo08243

16-20210916-awo08459

28-20210916-awo08608

3-20210916-awo08112

37-20210916-awo08833

32-20210916-awo08743

40-20210916-awo08860

51-20210916-awo08977

50-20210916-awo08972

57-20210916-awo09041

33-20210916-awo08781

20210923aw306

20210923aw304

20210923aw307

20210923aw313

20210923aw325

20210923aw311

20210923aw321

20210923aw357

20210923aw338

20210923aw305

20210923aw351

20210923aw339

20210923aw346

20210923aw365

20210923aw370

20210923aw381

20210923aw372

20210923aw395

LINK zur Projektwebsite:
http://www.experiencingtimepassing.de/experiencing-time.php

Jeder Mensch erlebt Zeit immer wieder anders. Man könnte sagen, wir tragen verschiedene Zeitlichkeiten in uns. Wann habe ich Zeit? Kann man Zeit überhaupt besitzen? Und wann steht Zeit still? Wer entscheidet über meine Zeit? Darf ich meine Zeit verschwenden?
EXPERIENCING TIME ist ein sich permanent wandelnder Erlebnisraum in Garten und Saal der Villa Wigman. Im Zentrum steht die Frage nach dem individuellen Empfinden von Zeit.  Das Zusammenspiel von Tanz, live-Hörspiel und Videokunst führt in eine Kontrasterfahrung zum normalisierten Zeitverständnis: Zeiten im Dazwischen, Beschleunigung und Formen des Stillstands. Neben der Suche nach dem größtmöglichen Maß an Effizienz konfrontiert uns das Nachdenken über Zeit mit der eigenen Vergänglichkeit.

“Im Garten und Saal der VILLA WIGMAN ist als Uraufführung “Experiencing Time” zu erleben, eine Arbeit von Barbara Lubich und Anna Till. Da wandelt das Publikum zwar nicht ständig hin und her, sind Innen- wie Außenraum weitaus beengter. Aber den steten Wechsel gibt es ebenso. Beim Sehen, Hören, zwischen Außen und Innen. In der Wahrnehmung von Zeit und Veränderung, auch in der Körpersprache des bewegten Trios, in Wiederholungen, der immer wieder einbezogenen Symbolik von Schiffstauen, was auch auf die entsprechende Recherche verweist.
Da lohnt es einmal mehr, diese konzentrierte Aufführung gleich noch ein weiteres Mal zu erleben, von einem anderen Blickpunkt aus, mit der Erfahrung des bereits Gesehenen. Denn was zuvor vielleicht noch als beliebig erschien oder als eine nicht zu entschlüsselnde Metapher, zeigt sich nun überraschend klar strukturiert und dennoch in geheimnisvoller Erzählweise.”
(Gabriele Gorgas, Dresdner Neueste Nachrichten, 06.10. 2021)


Every person experiences time differently again and again. You could say that we carry different temporalities within us. When do I have time? Can one possess time at all? And when does time stand still? Who decides about my time? Am I allowed to waste my time?
EXPERIENCING TIME is a permanently changing space of experience in the garden and hall of the Villa Wigman. The focus point is the question of the individual perception of time. The interplay of dance, live radio play and video art leads into a contrasting experience to the normalized understanding of time: times in the in-between, acceleration and forms of standstill. In addition to the search for the greatest possible degree of efficiency, thinking about time confronts us with our own transience.

Experiencing Time, a work by Barbara Lubich and Anna Till, can be experienced as a world premiere in the garden and hall of VILLA WIGMAN. There, the audience does not constantly move back and forth, and the interior and exterior spaces are much more confined. But the constant change is there as well. In seeing, in hearing, between outside and inside. In the perception of time and change, also in the body language of the moving trio, in repetitions, the repeatedly included symbolism of ship stowages, which also refers to the corresponding research.
Once again, it is worthwhile to experience this concentrated performance another time, from a different point of view, with the experience of what has already been seen. For what might have seemed arbitrary or an indecipherable metaphor before, now reveals itself surprisingly clearly structured and yet with a mysterious narrative.“
(Gabriele Gorgas, Dresdner Neueste Nachrichten, 06.10. 2021)

EXPERIENCING TIME

aristic direction I Barbara Lubich, Anna Till
choreography I Anna Till
in collaboration with the dancers  I Daniela Lehmann, Matthew Rogers, Rika Yotsumoto
video I Barbara Lubich
composition/music/sound I Nikolaus Woernle
space/objects/costume I Konstanze Grotkopp
light design/technical direction I Martin Mulik
dramaturgy I Nora Otte
production management I Bettina Lehmann
production assistance I Daniela Sopala, Therese Bendjus
puplic relations I Daniela Sopala, Therese Bendjus, Bettina Lehmann
stage construction I Gerd Hänsel

with texts by Ulrike Feibig and Juliana Oliveira spoken by Yoshii Riesen
with an installation by Katharina Kretzschmar

premiere I DANCING ABOUT Festival TANZPAKT Dresden / VILLA WIGMAN Dresden (GER), 24&25th Sept 2021
shows I „time & space_s – 10 Jahre go plastic“ / HELLERAU-EZK Dresden, 26th Nov 2022

with many thanks to I Dirk Baecker, Liliana Celadon, Karin Hildebrand, Claudio Lubich, Tecla Lubich, Roswitha Maul, Minna Mulik, lutz Peschel, Brigitte und Heinz Till, Kerstin Till, Peter Till, Sandra Umathum, Beatrice Uber, Magdalena Weniger

Experiencing Time  is a production of situation productions 2021
In co-production with TANZPAKT Dresden*
Supported by the NATIONAl PERFORMANCE NETWORK – STEPPING OUT
funded by the Federal Government Commissioner for Culture and the Media as part of the NEUSTART KULTUR initiative, aid program dance.
Funded by the Cultural Foundation of the Free State of Saxony and the City of Dresden, Office for Culture and Monument Protection.

*Under the patronage of the City of Dresden, Office for Culture and Monument Protection, the association Villa Wigman für TANZ and HELLERAU – European Centre for the Arts cooperate in “TANZPAKT Dresden”. Funded by TANZPAKT Stadt-Land-Bund with the support of the German Federal Government Commissioner for Culture and the Media, the Saxon State Ministry for Science and the Arts**, and the City of Dresden. With thanks to the Volker Homann Foundation.
**This measure is co-financed by tax revenue on the basis of the budget approved by the Saxon state parliament.

REVIEW | Dresdner Neueste Nachrichten, 06.10.2021, Gabriele Gorgas
INTERVIEW | HELLERAU Magazin 2021
FLYER | Dancing About Festival
LEPORELLO I HELLERAU September 2021

photos I André Wirsig
film I hechtfilm

Diese Seite verwendet Cookies, um die Nutzerfreundlichkeit zu verbessern. Mit der weiteren Verwendung stimmst du dem zu.

Datenschutzerklärung